Pemusnah Bahagia

Kepada si pemusnah bahagia,

Masih ingatkah kamu pada diri ini?
Atau kau sudah lupa semua tentangku?
Tidak apa-apa aku sedia untuk mengingatkanmu.

Kau ingat lagi saat pertamanya kita mengenali?
Kau masih ingat riak yg terpamer di wajahku?
Bahagia bukan? Penuh dgn senyum manis,
Tetapi saat ini apa kau masih lihat riak itu?
Jika ya, apa kau buta?
Atau mungkin saja kau lupa,
Kau satu-satunya yg memudarkan lalu menghilangkan terus riak itu dari diri ini.

Ohh tidak apa-apa,
Usah kau khuatir tentang kisah lalu,
Kerana aku bersyukur kau melakukan itu,
Benar memang aku ikhlas menyayangimu,
Namun keikhlasanku itu tiada makna bagi dirimu,
Dan kini aku sedar bahawa hadirmu hanya sebagai pengajaran dalam hidupku.

Terima kasih si pemusnah,
Kau telah ajarkan aku utk jadi lebih kuat,
Kau telah ajarkan aku utk lebih berhati menilai,
Kau telah ajarkan aku banyak perkara tentang cinta palsumu,
Dan kini aku semakin bahagia,
Tanpa sakit hati apatah lagi makan hati,
Dan aku juga doakan kau bahagia bersama jodohmu,
Semoga tiada lagi KITA dalam kamus hidupmu apatah lagi hidupku,
Seperti janjiku yang akan membuang terus dirimu setelah kau tinggalkan aku.


Comments

Most readers

cerpen 7 : KERANA C.I.N.T.A

cerpen 10 : Oh ! Pilot Hatiku.